hodina 17.9.2014
Důležité informace a prosby pro rodiče:
* Pro včasný a klidný rozjezd hodiny prosím voďte děti do ZUŠ nejpozději 5 minut před začátkem hodiny, lépe i dříve, obzvlášť v zimě. Ať si děti v klidu mohou vyndat věci na stoleček, připravit se na lekci a ať mají prostor navzájem komunikovat mimo řízenou činnost. Před začátkem hodiny také budu kontrolovat domácí úkoly.
* Dále prosím, aby si děti v přiměřeném časovém odstupu před hodinou došly na toaletu.
* Pracovní listy, které děti dostávají, si doma nalepí do sešitu.
* Plíšky ke zvonkohrám nehledejte, zapomněla jsem je dětem dát. Tak příště :).
Děkuji!
Na hodině jsme dělali:
- uvítání písničkou:
Děti, děti, pojďte sem, dokola si sesednem.
Děti, děti, pojďte sem, zazpíváme dobrý den.
Pozdravíme Adámka - ahoj Adámku,
pozdravíme Zuzanku - ahoj Zuzanko.
...
- hra na otázku a odpověď - Jak se jmenuješ? Jmenuju se Zuzanka.
- Dechové cvičení (Můžete s dětmi zkoušet doma, tak jak jsme si ukazovali při informativní schůzce. Snažíme se prodlužovat výdechovou fázi- pozvolný výdech.
- opakování noty TA + vysvětlení pojmu linka a mezera - nota leží buď na lince, nebo v mezeře (procvičení v rámci domácího úkolu).
- práce se zvonkohrou - pojmy nahoře a dole - zkoušíme hrát a poslouchat, jak zní zvonkohra dole a jak nahoře (zvonkohru máme písmenky k sobě) - zopakujte prosím doma (můžete se navzájem s dětmi vyzkoušet - hádat podle sluchu, kde druhý hraje). Dále jsme poslouchali hluboké a vysoké tóny na klavíru (medvídek - ptáčci).
- píseň Mám sáteček, mám (zpěv + ztvárnění se šátkem v kruhu)
Mám šáteček, mám. Komu já ho dám?
Žádnému jinému, jen svému milému, tomu já ho dám.
- hudební nástroj činel - ukázka činelů, prstových činelků (jak zní a jak se na ně hraje) - posloucháme zvuk činelu a reagujeme na něj pohybem při znějící hudbě (G. Bizet - Preludium z Carmenwww.youtube.com/watch?v=kveD0pGdEfg )
- rozloučení písničkou:
Končí, končí, končíme, na příště se těšíme,
tancováním, písničkou zaplavme zem celičkou.