8.10.2014

Na hodině jsme dělali:

  • uvítání písničkou:     

Děti, děti, pojďte sem, dokola si sesednem.

Děti, děti, pojďte sem, zazpíváme dobrý den.

Pozdravíme Adámka - ahoj Adámku,

pozdravíme Zuzanku - ahoj Zuzanko.

...                                                                                                                                                                 

  • jména - otázka a odpověď - Jak se jmenuješ? Jmenuju se Zuzanka.
  • povídáme si, co je to OPERA, přiblížení prostředí, kde se odehrává opera Carmen, kdo byla Carmen, kdo je toreador, co je to korida
  • nota TÁ - tatínek sedí sám na židli - píšeme pod ním jednu čárku
  • nové noty TYTY - děti - běhají kolem tatínka, vypadají jako tatínek, ale drží se za ruce (spojení trámečkem), tatínek na ně dělá "TYTY", aby nezlobily
  • tleskáme noty TYTY a TÁ, znázorňujeme je pohybem (běh x chůze)
  • píseň Běží liška k Táboru - zpíváme, dbáme na správné držení těla, opakujeme co znamenají pojmy piano a forte (ale forte nezpíváme), na hudební podklad tleskáme noty TÁ nebo TYTY + sledujeme jejich zápis na tabuli
  • starší pracovní list s notami TÁ v domečkách - pod každého tatínka TÁ nakresíme jednu čárku - židli (číslo před domečkem odpovídá počtu židliček v domečku)
  • nový pracovní list - píšeme noty TYTY - na každou židličku se vejdou dvě (napsali jsme první dvojici, zbytek je domácí úkol)
  • poslech G. Bizet - Preludium z Carmen www.youtube.com/watch?v=kveD0pGdEfg - zopakujeme si, co je to opera a prostředí opery Carmen, poslech tančíme s padákem
  • krátká ukázka z pořadu Opera nás baví decko.ceskatelevize.cz/opera-nas-bavi - můžete s dětmi doma zhlédnout (7. díl - Carmen)
  • F. Hrubín - Paleček a jeho kamarádi - ztvárnění pantomimou a prstovou gymnastikou

„Mámo, usmaž kobližky!“
„Až mi dojdeš na šišky,
nemám už čím topit, synku,
dělej něco pro maminku!“
V lese bum, bum, bum,
šiška jako dům,
za ní druhá, po ní třetí
z vysokého smrku letí.
Paleček je dávno v lese,
sám však šišku neunese.
Jde okolo školáček
jménem Ukazováček.
Okoukne ji, pak se sehne, ale šiškou ani nehne.
Zavoláme prostředníčka:
„Prostředníčku, pomoz nám!“
Chlapečkovi zrudla líčka:
„Nadarmo se namáhám!“
Zavoláme Prsteníčka:
„Prsteníčku, tak co ty?“
Chlapečkovi zrudla líčka:
„Šiška dělá drahoty.“
Zavoláme na Malíčka:
„Pojď, Malíčku, pomoz nám!“
Malíček je chytrá hlava,
kamarádům rady dává:
„Ty jdi sem a ty jdi tam,
čekejte, až zavolám!“
Tak teď! Hej rup! Už ji nesem...“
Vracejí se domů lesem,
máma jim dá za šišku
cukrovanou kobližku.

  • zopakování nových not TYTY
  • rozloučení písničkou

Končí, končí, končíme, na příště se těšíme,

tancováním, písničkou zaplavme zem celičkou.